Friday, November 27, 2009

Raya Yang Diulit Keresahan dan Kesedihan..

Assalamua'laikum....
Selamat Hari Raya semua....

Arini dah masuk raya yang kedua..tapi aku still ag x berjalan ke mana.1 umah pn aku x gi beraya ag. Aku memang xde mood raye ni.Sume serba serbi x kena.Sedih je ati ni. Aku tunggu orang jela yang sudi bertandang ke rumah ni.

Sehari sebelum raye, terkejut rase bila dapat berita pakcik aku accident. Pakcik aku ni anak keempat tok aku. Keadaan pakcik memang parah. Orang kampung kata berlaku banyak pendarahan.Bila orang antar g klinik,darah keluar membasahi baju pakcik. Doktor kt klinik pn x mampu nk rawat. Doktor kt klinik Pekan tu sarankan orang bw p.cik ke hospital besar Kuantan. Pakcik terus x sedarkan diri.Banyak sangat darah yang keluar. Esok dh nak raye,tp kami masih menyembunyikan hal ni dr tok. Rasa serba salah lak,anak tok kemalangan,tapi kami still merahsiakan hal ni dr tok.Makcik aku x bg kami bgtau tok,coz keadaan tok skang ni pn x chat.Kalau tok tau,mesti tok sedih n terkejut.Kami kt cni hanya menunggu berita dari mak cik. Malam sebelum raye,tok x dapat tidur lena. Mungkin die dapat rasakan anak die dilanda musibah yang x diduga ni.Kami cuba tenangkan tok. Kami x penah lekang dari sisi tok wat ms ni. Tok cakap,die rase cam nk mati.Kitorang rs sedih sanagt bila tok cakap cmtu. Tp tok cakap,x payah sedihla, kalau Allah nak amik nyawa tok, tok akan mati gak.

Kami dapat berita dari makcik lewat malam...tok dah tido time ni.Makcik kt,pakcik ade pendarahan dalam otak.Ya Allah..selamatkanlah pakcik aku....Dalam otak pakcik gak bila doktor scan,ade darah beku.Kepala dan muka pak cik bengkak,doktor x dapat wt operation wat ms ni.Kena tunggu bengkak surut, baru leh lakukan sesuatu.

Doktor terpaksa letakkan pakcik dalam keadaan duduk,coz bila dibaringkan, darah sentiasa keluar dekat mulut,telinga dan hidung pak cik. Wat ms ni, pakcik baru sedar,tp die masih x tau die berada di mana.Kesian pakcik...Tp...kesian gak kat tok....Ya Allah,ampunilah dosa kami kerana merahsiakan hal ni pade tok...Selamatkanlah pakcik aku...amin...

Esoknye raye,kami sume duk kt umah je. Tp alhamdulillah,dapat berita dari makcik yang pakcik dah sedar. Cuma pakcik x byk cakap. Die dah x hiraukan orang sekeliling yang datang melawat. Pakcik asyik pndg tepi je.Bila lapar,makcik suapkan pakcik makanan.Tp,setiap ape yg masuk,msti pakcik muntah balik. Makcik kesian tgk p.cik.mak cik bg die minum,tp still gak xleh masuk. Jd, doktor nshtkn supaya makcik x bg p.cik makan ape2. Doktor hanya memasukkan air melalui wayar . Wat mase ni, itu jela tempat p.cik bergantung...dan tok plak,sampai arini tok masih x tau hal yang sebenar.Maafkan kami tok...Kami nk bgtau tok,tapi terlalu ramai yang menghalang......Apelah daya kami.....


2 comments:

  1. Salam...
    cerita yg menarik...sedihnyeeee...
    sabar la ekk...stiap dugaan ada hikmahnya yg tersembunyi...:)

    ReplyDelete
  2. Wsalam...
    Alhamdulillah...insya'allah...memang setiap hamba tu diuji(^_^)
    Alhamdulillah jugak,skang ni,p.cik pn dah kembali chat,cm dlm kpala still ade drh beku.Insya'allah..akan beransur pulih..Doakan bersama...(^_^)

    ReplyDelete