Saturday, October 24, 2009

Debaran Semalam.....

Ku menghitung hari.Makin difikir,makin berdebar rasa hati.Mana xnye,imtihan final dh dekat ni!Arrrrrrrggghh!tensionnye!.Seminggu je lg ni...
Tp aku lega,coz urusan PTPTN aku sumenye dah selesai semalam(24.10.2009).Harap2 adela rezeki nti.Tolong doakan sm2 ye!(^_-)
Tegas betul pegawai PTPTN semalam.Takur rsnye(-_-).Bile die masuk je dewan,ape yg kuar dr mulut die?kt tgk sm2 ye!:"Sy xnk cakap byk,juz mula2 sy nk brtau,sape yg guna lacquid paper pd borang,sila keluar dr dewan skrang juga!.Bg yg x buat dua salinan,sila tinggalkn dewan ini!.Sape yang rs die ingin uruskan ujrah PTPTN,sila keluar!sy bkn nk uruskn ujrah ye,sy dtg n nk uruskan PTPTN bg yg baru memohon sahaja.Bg plaja semester 2 dan ke atas(kn mngena ngan akula ni!),kami memerlukan sgla result2 anda sblm ini dan slma anda blaja di UPSi.Jelas ye semua?jangan ade yg tanya lg lepas ni!kami x byk ms nk layan anda semua!klu rs ape yg sy sebut td x cukup,sila keluar awl2!sy xnk,bila cek nti ade yg clap!",Pegawai PTPTN.Tegasnyela pegawai ni.Masing2 dh gelabah.Ade yg terus kuar dr dewan.Aku?????Aaaaaaaarrrghh!result sem 1 aku!!!!!ooooh tidak!!!!!
Result sem 1 n puas dh aku cari,tp x jumpe..........cmne nk wat ni!.Hmmm...cntct my friend,Rafaie(mslh yg sm).Tp Paie ckp,klu ade dokumen x lgkp, kn reject!.Paie psn,try je dl.Alamak,takutnye!!Gilran aku mkin dekat ni.......Aaaaarrggghh!Cmne n ye??
Hmmm...Lantakla...aku nk try jugak!klu kna rjct,bkn rzki akula kali ni...Bila aku cek,sumenye dh ok,cm result sem1 je xde n.Cepatla!!!pkirkn idea!!!!mdh2an aku diterima...
Next!...ops!pegawai tu dh panggil aku!Bismillah.........
Satu persatu die cek n tanda.mmg teliti kejenye.xde 1 pn yg die t'lpas pndg.Tiba2!:"Awak sem bape?.Aaaarggh!die start tanye dh...jwb jela.."sy sem 3 encik".
"Oo...nape skg br antar?"
"Sy ade mslh dgn online,so x dpt nk kuarkan borg.Sy call PTPTN,n diorg tlg tukarkn password sy".
(Bisikan hati)Cakap jela terus!."Emm...lg 1 encik,sy minta maaf,sy x dpt nk lampirkan result sem 1,coz sy ade hutang".Ya Allah,mn lak aku dpt idea cmtu skali?!!aaargh!nasibla....
"Oo..mksdnye,dlm ni ade rsult sem 2 jela ye?"
"Ye encik"(cepatla,takut ni!).
"klu mcm tu,sy nk rsult sem 1 n juga,tp awk leh antar by pos ke PTPTN.Awk punye borg sume dh ok,cm rsult sem 1 xde,kmi xleh terima time ni,ok?"
"Baik,terima kasih encik".
Hantar by pos?ok,alhamdulillah,mksdnye aku masih dberi peluang.blik umah,pikirkan jalan tuk dptkn result tu.T'ingat harapan mak ayah n kuarge.Diorang nk sgt aku dpt selesaikan sumenye scpat mgkin.Aku mesti cari!Pikiran buntu!mula rs nk nangis!.Hehe...dh nangis pn.......tp pd sape???(Biarlah rahsia)....
Abis aku selongkar sume kotak2 buku.kut2la klu ade terselit dlm tu,Tp...x jumpa...Cari ag dlm file2 lain,tp serupa je,sumenye xde......mn nk cr ni???...Ya Allah,bantulah aku....
Call Paie,try tnye kut2 die tau jln pnylsaian.
Ok,Paie ckp,ari isnin ni,try mtk kt fakulti,mgkn fakulti ade simpan result2 plaja.Cb je....
Aku stuju ngn cdgn Paie.Tp ni msh x tenang coz aku rs peluang dh ade dpn mata,pegawai PTPTN dh dtg,xkn aku nk lpaskan pluang ni.dpt anta kt tgn pegawai sndri,br rs puas ati.Aku kn cari gak ni!
Pikir!pikir!pikir!!!
Baring jap,pjam mata dan selawat byk2....
Hati makin tenang......
Aku bgn semula...kt tepi aku ade 3 buah file.Aku msti cr rsult tu ngn lbih teliti.File pertama,x dpt pape.File kedua,batang hidung result pn aku x nmpk............hmmm....frustnye.....
1 je ag tgal,klu xde,kn tgu ari isnin ni jugakla....
Cari,belek satu2....file ni aku simpan sume sijil2 aku,mdh2an adela....xpe,cr ag,jgn putus asa!
Ake belek dan terus cari....tp...x nmpk pn ni...hmmmm.....aku pgg helain terakhir...Apsal tebal smcm ni??Yay!Alhamdulillah!dh jumpa!cepat gi photostate n wat pengesahan.Skg jg aku kn b'tindak!
Skali lg jumpe pgawai PTPTN...nk wat alasan ape lak ni?
"Awk yg antar td kn?mn awk dpt result ni?kt xleh kuar coz hutang",pegawai.
"Ye encik,td sy jumpa PA sy,kebetulan die ade kt office.So,sy mintak kt diela.PA sy ade simpan rsult ank buah die"..(Ya Allah,ampunkan dosaku...)
"Ok,klu cmtu,sume dh lengkap,kami trimala borg ni",pegawai
"Alhamdulillah,terima kasih encik"
Akhirnya....syukur ke hadrat Ilahi krana sumenye selesai jugak........letihnye ari ni.....tp xpe,lega ckit.......beban PTPTN dh selesai.......

2 comments: